Ο μάνατζερ Στυλιανός Λουκόπουλος αποκαλύπτει τα μυστικά της επιτυχίας

0
490

Ο Στυλιανός Λουκόπουλος είναι μάνατζερ καλλιτεχνών και μιλώντας στο womansmagazine.gr αποκαλύπτει το κλειδί της επιτυχίας τόσο στο δικό του επάγγελμα όσο και στο επάγγελμα του τραγουδιστή.

Από τη Νίκαια στη Θεσσαλονίκη και από εκεί στην Κύπρο, το ταξίδι της επιτυχίας για τον  Στυλιανό Λουκόπουλο ήταν γεμάτο εμπειρίες και ωραίες συνεργασίες.

Τέλος, αναφέρεται και στη συνεργασία του με  τον τραγουδιστή Γιώργο Χρυσό.

Πείτε μας λίγα πράγματα για εσάς. Που γεννηθήκατε και μεγάλωσες;

«Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στην περιοχή της Νίκαιας»

Από τις ποδηλατικές πίστες στις πίστες της νυχτερινής διασκέδασης.

«Ισχύει. Έκανα συνολικά 9 χρόνια πρωταθλητισμό στο συγκεκριμένο άθλημα. 23.000 χιλιάδες χιλιόμετρα αγωνιστικά και προπονητικά μέσα σε ένα χρόνο έγραφε το κοντέρ, το οποίο μου έδωσε αθλητική παιδεία, πείσμα στόχο και γερές βάσεις. Ήταν ένας μαγικός κύκλος αγωνιστικής περιπέτειας και ανταγωνισμού»

Η ανασχόληση σας με τη νυχτερινή διασκέδαση πώς προέκυψε;

«Σε αυτό το αντικείμενο βρίσκομαι από 14 ετών. Έχω γνωρίσει πάρα πολύ κόσμο. Έχω συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες. Κάποιοι είναι φίλοι μου, κάποιους τους σέβομαι, τους εκτιμώ πολύ και τους αγαπώ.
Ξεκίνησα τα πρώτα μου βήματα από την όμορφη Θεσσαλονίκη χάρη στον μετρ Βαγγέλη Σαφούρη. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που με πίστεψε και μου έκανε πρόταση να εργαστώ στις «Μούσες εν χωρό» στην Θεσσαλονίκη! Ένα πραγματικό σχολείο. Τότε δούλευε 7 στα 7 και εργάστηκα εκεί σχεδόν δυο χρόνια. Θέλω να πω και ένα δημόσιο ευχαριστώ στον ιδιοκτήτη τον Μάρκο Βεγίρη για την εμπιστοσύνη του»

Πώς αποφασίσατε να γίνετε μάνατζερ καλλιτεχνών;

«Όλα ξεκίνησαν το 2017 που πήγα στην όμορφη Κύπρο. Εκεί,  η εργατικότητα, ο επαγγελματισμός και η αφοσίωση μου πάνω στη δουλειά απέφερε καρπούς.
Ένας μεγάλος ανώνυμος επιχειρηματίας, ο οποίος εδρεύει στην Κύπρο μου έκανε πρόταση να εργαστώ σε ένα ιστορικό μαγαζί το πρώην Malibu στη Λεμεσό το Colosseo, το οποίο έφερνε μεγάλα ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου κάθε μήνα.
Εργάστηκα πάνω από δύο χρόνια. Στην αρχή ως μετρ και στην πορεία ανέλαβα καθήκοντα μάνατζερ.  Αυτό σημαίνει ότι όλος ο συντονισμός και η διοργάνωση περνούσε από τα εμένα. Πραγματικά ήταν μία στιγμή, την οποία θα τη θυμάμαι γιατί μου άνοιξε τους δρόμους και με έφερε σε επαφή με όλα τα πρώτα ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου! Δίπλα του έμαθα πολλά τα οποία με χαρά μου τα μετέφερε! Το λιγότερο που μπορώ να κάνω είναι να τον ευχαριστήσω δημόσια»

Πώς κρίνετε  τα νέα παιδιά που συμμετέχουν σε μουσικά talent shows;

«Τα νέα παιδιά (που κάποια απ’ αυτά έχουν αξιόλογες φωνές) μη έχοντας άλλον τρόπο ν’ ακουστούν, βλέπουν στα talent shows σαν έναν τρόπο προβολής και φυσικό είναι αφού δεν υπάρχουν άλλοι δρόμοι προς την αναγνώριση με την ελπίδα να διακριθούν. Κι εκεί όμως οι κριτές, είναι κυρίως διάσημοι τραγουδιστές από το ελαφρό pop που δεν έχουν όμως τη γνώση των συνθετών και κρίνουν επιδερμικά τους διαγωνιζόμενους κάνοντας μεταξύ τους σαχλά αστειάκια, που φέρνουν όμως διαφήμιση στα τηλεοπτικά κανάλια που τα προβάλουν, αλλά ρίχνουν ακόμα περισσότερο το επίπεδο της τηλεόρασης.

Ποια είναι η εμπειρία σας στη βιομηχανία της μουσικής;

«Η μουσική βιομηχανία που άλλοτε ήταν συνώνυμο αποκλειστικά των CD και των δίσκων, έχει καταφέρει να προσαρμοστεί απόλυτα στην παντοκρατορία του streaming και τη ψηφιακή επανάσταση!
Θα ξεκινήσω από την πρόκληση που συνιστούν τα νέα τεχνολογικά δεδομένα για τους μουσικούς, είτε αυτοί κρατούν όργανο, είτε μικρόφωνο, είτε είναι εκτελεστές, είτε δημιουργοί. Οι ριζικές αλλαγές στον τρόπο που παράγουμε και καταναλώνουμε μουσική δημιουργούν ευκαιρίες αλλά κρύβουν και παγίδες. Για να εκμεταλλευτούμε τις πρώτες και να αποφύγουμε τις δεύτερες, θα δούμε μαζί τις συνθήκες του νέου επαγγελματικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο καλούμαστε να βιοποριστούμε και να σταδιοδρομήσουμε. Για τον σκοπό αυτό θα προσπαθήσω τελικά να αναδείξω την σημασία που έχει η επιμόρφωση και η δια βίου μάθηση για την επιβίωσή μας στην ψηφιακή εποχή,
την προώθηση της σύγχρονης πολιτιστικής δημιουργίας αλλά και την διαφύλαξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Οι νέες τεχνολογίες για τις οποίες τόσος πολύς λόγος γίνεται οδηγούνται από
Την ταχύτητα τον επεξεργαστών, (από τους νέους, γρήγορους και προσιτούς υπολογιστές),
την ψηφιοποίηση του περιεχόμενου (που διευκολύνει την κυκλοφορία του),
τα ευρυζωνικά δίκτυα (το γρήγορο internet) και πρόσφατα
την ραγδαία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι τεχνολογίες αυτές είχαν καταλυτικές επιπτώσεις στην μουσική βιομηχανία καθώς:

  • απαξίωσαν τον υλικό φορέα (όλοι γνωρίζουμε τα περί CD και βινυλίου),
  • δημιούργησαν την κουλτούρα της αυτοπαραγωγής και του DIY,
  • μετέφεραν την δημόσια εκτέλεση στον ψηφιακό χώρο και
    τον οικονομικό ανταγωνισμό στον χώρο του πνευματικού δικαιώματος,
    διαμορφώνοντας έτσι τον τρόπο με τον οποίο σήμερα παράγεται και καταναλώνεται η μουσική.

Για την οικονομία της εισήγησης θα χωρίσουμε τις αλλαγές αντίστοιχαστον τομέα της παραγωγής και στον τομέα της κατανάλωσης.
Ξεκινώντας από τον τομέα της παραγωγής, σήμερα παράγουμε μουσική με υψηλές τεχνικές προδιαγραφές και χαμηλό κόστος με ψηφιακά εργαλεία»

Ποιες είναι οι βασικές ευθύνες ενός μάνατζερ καλλιτεχνών;.

«Η βασική αρχή είναι μία: Manager σημαίνει διαχειριστής. Αυτό είναι ο manager, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Ο manager διαχειρίζεται το καλλιτέχνη σε όλο τα φάσμα των δραστηριοτήτων του. Είναι αυτός που θα του βρει τους εξωτερικούς συνεργάτες του όπως τη δισκογραφική εταιρεία, το booking agency, τους local promoters κλπ, και θα έχει την ευθύνη της διαχείρισης της σχέσης αυτών με τον καλλιτέχνη.

Είναι επίσης αυτός που θα συμβουλέψει τον καλλιτέχνη για τις δραστηριότητες του, θα φτιάξει το business plan του, θα του φέρει προτάσεις συνεργασίας με άλλους φορείς, θα ελέγξει τα αποτελέσματα των παραπάνω και θα δημιουργήσει με βάση αυτά, το feedback που θα ακολουθεί τον καλλιτέχνη για το αμέσως επόμενο διάστημα.

Βασικός ρόλος του manager επίσης, είναι να υποδείξει στον καλλιτέχνη το καλύτερο δυνατό για το προφίλ του με βάση τις απαιτήσεις της μουσικής βιομηχανίας αλλά και του κόσμου. Μιλάμε λοιπόν για διαχείριση ανθρώπων, πόσο μάλλον όταν αυτοί είναι καλλιτέχνες…ο,τι πιο δύσκολο υπάρχει»

Πώς επιλέγετε τους καλλιτέχνες που θα εκπροσωπείτε;

«Ταλέντο σκηνική παρουσία προσωπικότητα εμφάνιση τα βασικά κριτήρια»

Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις στο να διαχειρίζεστε μια καριέρα καλλιτέχνη;

«Προκλήσεις θα υπάρχουν καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής μας. Αυτό είναι αναπόφευκτο. Το κλειδί για την υπέρβασή τους, όμως, είναι να μην εστιάζουμε στο πρόβλημα, αλλά στο να βρίσκουμε λύσεις»

Πώς βοηθάτε τους καλλιτέχνες σας να αναπτύσσονται επαγγελματικά;

Ένας από τους όρους που πρέπει να γνωρίζουμε στην επιστήμη των δημοσίων σχέσεων είναι η δημοσιότητα!
Κάθε καλλιτέχνης ή δημιουργός, που θέλει να τον βλέπουν, θα πρέπει να χρησιμοποιεί κάποια μορφή δημοσίων σχέσεων για να χτίσει το brand του. Ο κόσμος διψάει για ειδήσεις και για να μάθει τι συμβαίνει γύρω του! Ο κατάλληλος άνθρωπος είναι ο συνέταιρος μου ο Δημήτρης Καπετανάκης ο οποίος είναι ο μάστερ στα κοινωνικά δίκτυα και στον ψηφιακό κόσμο! Οι γνωριμίες τα μαγαζιά και το εξωτερικό είναι τα τρία βασικά πράγματα τα οποία χρησιμοποιώ στους καλλιτέχνες μου!

Ξεχωρίσατε κάποιον καλλιτέχνη από όλους αυτούς που έχετε συνεργαστεί;

«Σίγουρα υπάρχουν αξιόλογες φωνές ο καθένας στο είδος του και με το δικό του στυλ! Εστιάζω περισσότερο στη νέα γενιά και στα παιδιά τα οποία θα πάρουν τη σκυτάλη τα επόμενα χρόνια! Μία εξαίρεση και μία ιδιαίτερη φωνή όπως είχα αναφέρει και παλιότερα μέσω κοινωνικών δικτύων, αυτός που μου έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον είναι ο τραγουδιστής από την Κύπρο, Γιώργος Χρυσός,  με τον οποίο έχουμε μία άψογη συνεργασία εδώ και δυόμισι χρόνια! Μία πραγματικά αξιόλογη μπάσα λαϊκή φωνή την οποία σπάνια πλέον μπορείς να βρεις στις μέρες μας.  Ευελπιστώ και πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια θα κάνει τρομερά άλματα γιατί έχει το χάρισμα και τι θέληση»